torsdag den 31. januar 2013

Euro Truck Simulator 2 - Anmeldelse

Så skal der anmeldes spil igen. Og denne gang er det Euro Truck Simulator 2, som jo sjovt nok er et simulator spil med emnet lastbiler. Ikke at jeg har planer om at blive lastbilchauffør, men er alligevel blevet lidt afhængig.

Gameplay

Med Truck Simulator kan du sidde derhjemme i trygge rammer og rejse hele Europa rundt, på de samme veje som du normalt ville have kørt på. Du starter ud med at vælge hvad du vil hedde, udseende og hvilket lastbilmærke du  foretrækker. Derefter vælger du firmanavn og logo, som vi kommer ind på senere. Så bliver du sat igang med en tutorial, hvis du ønsker det, ellers er det bare direkte ud på vejen, og køre afsted med de varer du får fra start. Derefter må man klare sig selv. Det er også lige til at overkomme, da det ikke er så avanceret. Indtil man skaffer sin egen lastbil, køre man som privat chauffør, som bliver hyret til engang jobs hvor alt bliver stillet til rådighed, og din chef betaler for lastbil, skader, brændstof osv.

Hvis man går hen og bliver træt af at køre for andre, før man har tjent de omkring 100 tusinde der skal til for at købe en lastbil, så kan man tage et lån i banken og erhverve sig sin først lastbil, og starte med at tjene penge til firmaet. Her betaler man selv for skaderne, bøder, brændstof osv., men til gengæld kan man ansætte flere chauffører, købe garager og dermed øge indtjeningen markant.

Du har mulighed for at spille med xbox controller, rat, joystick eller hvis du skulle have noget i den retning. Ellers er det også rigtig nemt at spille med tastatur og mus, og det giver stadig en god og realistisk oplevelse.

Udseende

Grafikken i spillet er rigtig god i forhold til de simulator spil jeg ellers har spillet, meget realistisk, hvilket virkelig også giver et stort plus, eftersom det bare øger fornemmelsen af at du rent faktisk sidder i den lastbil og køre gennem Europa. Og endnu vildere er det at de har haft tid til at lave en så god grafik, når alle de veje man køre på rent faktisk eksisterer i virkeligheden, og vejskiltene er rigtige.

Fordele & Ulemper

Fordele
  • Rigtig godt tidsfordriv